I veckan fick jag äran att hälsa på hos PR-byrån Mildh Press och prata med härliga Helena om deras varumärken inom skönhet.
Till min lycka fick jag chansen att hälsa på Mildh Press på lunchen härom dagen. Jag fick träffa Helena som visade mig runt i deras fina showroom och berättade om alla märken inom skönhet som de har hand om.
Vi började med hårvård och först ut var John Frieda, ett prisvärt märke med produkter i prisklassen cirka 100-130 kr. Fokuserar på styling och hårvård och har olika serier för blonda, brunetter och rödhåriga. Vi gick sedan vidare till det svenska märket Saschajuan av just Sascha och Juan som själva står och klipper på Östermalm. Satsar på bra produkter i enkla förpackningar, vilket jag verkligen uppskattade. De hade bland annat ett balsam i en flaska som såg ut som en gammal hostmedicinsflaska. Kul! Mildh Press jobbar även med svenska Björn Axén och då både med hårvårdsprodukter och redskap, som exempelvis deras nya borstar. Olaplex är ett märke, men även namnet på en hårbehandling som utförs på salonger. Men de har nu även en produkt för hemmabruk som kan beskrivas som en ”superhårinpackning”.
När det kommer till naglar pratade Helena om ett märke som heter CND som är grundare till gellacket. De har en serie lack som heter Vinylux, ett vanligt lack men med liknande egenskaper som ett gellack. Det sitter väldigt bra tack vare deras bra topplack, i 7 dagar sägs det.
I sminkväg började vi prata om Smashbox som endast säljs hos Kicks. Ett studiomärke skapat av makeupartister, fotografer och modeller med stort fokus på hur det ser ut bakom kameran, en felfri look precis som på foton. Satsar mycket på en bra bas och jag fastnade mest för deras vattenprimer i sprayflaska och deras blushsticks. De släpper även 29 nya nyanser i läppstift till våren.
Vi fortsatte sedan med Sensai som är ett exklusivt märke. De har bland annat den väldigt populära mascaran 38 ºC Mascara som inte är vattenfast men som tvättas bort med vatten varmare än 38 grader. Men Sensai fokuserar på produkter inom hudvård, produkter som innehåller finaste silket Koishimaru. De har exempelvis en hudkräm som kostar runt 7000 kr!
Vi fortsatte sedan med hudvård och pratade om Filorga, ett prisbelönat märke som lanserades på Kicks under 2014. Deras produkter ska föreställa nålar som går in på djupet, vilket jag tycker lät som en rolig idé. Vi pratade sedan om apoteksmärkena Bioderma med sin fantastiska Bioderma Sensibio H2O, som jag nu äntligen ska få testa! Vi pratade även om franska märket Vichy som har väldigt åldersanpassade produkter, något för exempelvis under klimakteriet, efter klimakteriet och så vidare. Frankrike har även skapat märket La Roche-Posay som, precis som Vichy, kommer från franska källor.
Tack snälla Helena och Mildh Press för att jag fick komma på besök!